mandag 4. april 2011

Ny vår

Plutselig er det vår i lufta igjen. Bloggen har vært stille siden i fjor vår. Ikke att det ikke har skjedd saker og ting. 2010 var et godt vikingår. Jeg var på markeder i Avaldsnes, Borre, Starfa og selvfølgelig vårt eget marked på Bronseplassen. Kanskje det er et tegn på godt vikingliv at en ikke har hatt tid til å blogge om det. Vel jeg syns det er koselig og nyttig å lese om andre vikingers opplevelser både på ferd og i forberedelser. Derfor har jeg tenkt å ta opp igje denne bloggen og så får vi se hva som skjer da. Våren er preget av forberedelser til markeds sesongen. Med to voksende unger blir det brått nødvendig med nytt tøy. Begge har fått nye hetter i ull som skal fores med lin, noen er følsomme for kløing. Frøkna har fått ny ullselekjole som venter på brikkevevde bånd og i planleggingen er en ny serk i lin. Sønnen som brått ikke er liten lenger men straks mann skal ha nye bukser i både ull og lin og en tunika må det vel også bli. Mor selv har endelig nålebundet den lua jeg har hatt i planene i to år, knall gul plantefarget ull med mørk pelskant, den ble morsom, nesten selvlysende;) Jeg holder også på å bygge meg en vev, nå som vi har fått tirsdager på sløydsalen på Asdal skole. Har allerede begynt å renne til gulvtepper i geitegarn. Det blir spennende å se hvordan det blir. Dagens tips: IKEA har linstoff til 24,- meteren for IKEA Family medlemmer frem til 5 mai. Den har i hvertfall før vært av bra kvalitet. Skal si i fra hvordan den oppfører seg når jeg har fått vasket et par meter. Skal få lagt ut bilder senere, lover :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar