søndag 10. april 2011

Lysende hatt og andre prosjekter


Jeg har rennt til et bånd i plantefarget ullteppegarn. Den er på min Ashford Inkle vev og på ca 3,5 meter. Planen er å veve et bånd og en lue i sprang. Mønsteret er et enkelt mønster med to mørk og to lyse tråder pr brikke og to ensfargede kant brikker på hver side.



Jeg har endelig fått tatt bilder av min nye lue. Den har vært i planene lenge, nå har jeg endelig fått nålebundet den. Den er av 4 tr. ullgarn som jeg selv har farget med løkskall. Pels kanten er villsau. Planen var opprinnelig å nålebinde en brun lue til pelskanten men jeg fant ut at jeg ville bruke noe av den ulla jeg har farget selv, det er gøy å være fargerik når fargen er laget selv og fra naturen. Lille frøkna er modell.


Jeg har også prøvd meg på å nålebinde med lingarn. Det kan jo ikke toves sammen så en må feste og sy inn trådene etterhvert eller til slutt. Men jeg liker resultatet. Vaskevåtten ble fin, ganske tjukt lingarn ble brukt.

Jeg ble også ferdig med å nålebinde et par ullsokker i plantefarget garn. Planen var at de skulle være til meg eller sønnen men de ble litt store, vel det finnes alltid mannfolk som mangler sokker, og sønnen vokser vanvittig fort, kan hende de passer til høsten...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar