onsdag 29. april 2009

Vikingbarn

Her er bilder fra markedet i helgen som var. Min jente stortrives i viking og er med på alt som skjer. Her har hun på seg en ny ullkjole som jeg har sydd i år. Den grå overkjolen er fra i fjor og det ser ut som om den kan sys ned litt i selene, hun har vokst mye.
Vikingjenta vår er veldig glad i de to buemesterene våre og bruker en del tid på bueskyte banen. Konsentrasjonen er til tider stor når pilen skal festes på strengen. Når den først er der sender hun pilene kjapt av gårde. Til og med langt over blinken av og til. God fart på de små barnebuene gitt. Jeg skjøt også mye i helgen og har et stort blåmerke ved albuen som bevis. Jeg var så heldig og fikk prøve praktbuene til gutta og falt fort for en av dem. Trekk tyngden jeg trodde jeg ville trives med, 35 pund, gikk fort opp i 50. Så nå vet jeg det og kan bestille meg bue som passer. Han bestefar ble også inspirert og skal nå bygge sin egen bue.
Hvitveispiken. Gleden av å ha marked sent i april er at hele området bugner av hvitveis, påskeliljer og sånne gule som ligner på hvitveis men er gule. Frøkna koste seg med å danse i hvitveisengen og en og annen havnet også på bordet, selv om hun i grunn er enig med mor i at de er penest på bakken mens de vokser.
Når det blåser selv om det i grunnen er pent vær er det godt å trekke kappen og pulsvarmerne på. Jeg må se å nålebinde pulsvarmere til henne om jeg har tenkt å få brukt mine. Pelsen rundt hetta i kappen er villsau, kjøpt på rennebumartnan i august.
Posted by Picasa

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar